O tráfico de augardente

O tráfico de augardente
27 de Marzo, 2025 - 12:10 h. | Publicada por Radiofusión

Os cataláns non chegaron a Galicia atraídos pola pesca e a súa transformación contra unha crenza moi estendida. Segundo o catedrático emérito da Universidade de Santiago Xoán Carmona, viñeron atraídos polo tráfico de viños e augardentes á comarca de Ferrol. De xeito simultáneo á construción do Arsenal e a conseguinte atracción e concentración de man de obra, aparecen industriais cataláns que tamén se adican ao contrabando, o corso e o tráfico de escravos. Pero a chegada comezou pola venda de augardentes en Ferrol. Logo mercaban a sardiña en Ares, segundo o profesor Carmona.

ESCOITA O PODCAST:

Conversa con Xoan Carmona despois da súa participación na Xornada O Patrimonio cultural nos espazos portuarios de Galicia, organizada polo Consello da Cultura Galega no Museo do Mar de Vigo o 13 de marzo de 2025. (Fotografía Emilio Romero)

 

https://redefusion-eu.us.stackstaging.com/audio/160325CARMONA.mp3

 

Xoan Carmona no Museo do Mar de Galicia en Vigo

O patrimonio dos portos na época industrial vai moito máis alá da función de refuxio. As mercadorías, aduanas, seguros, consignatarios, aspectos organizativos, estibadores, son tamén patrimonio. O porto é resultado de 3 elementos (Segundo Michael Miller https://www.cambridge.org/core/books/europe-and-the-maritime-world/28A55...) 1) A evolución do hínterland: subministro e consumo de mercadorías. 2) cuestión externas: que entra no porto? Que ven e de onde ven? E 3= Relación entre o porto e a cidade que o soporta e viceversa. O que move marca a fasquía do porto.
A elaboración da nosa historia portuaria é pobre, apunta Carmona. O patrimonio merece un inventario, un relato e un estudo. Por exemplo, o Arsenal de Ferrol está incluído nun dos bens de interese cultural do Estado, pero hai moitas mais posibilidades para divulgar a súa importancia e de outras zonas costeiras. 

Sociedade

Publica o teu comentario agora